Een integraal Kind Centrum (IKC): samenwerking Onderwijs en Kinderopvang.
Zoals wellicht bekend is Confina al geruime tijd in staat om de financiële administratie en personeels-/salarisadministratie (en bijhorende software) voor kinderopvangorganisaties beschikbaar te stellen en uit te voeren.
Wij zien echter in de markt een groeiende vraag naar bredere ondersteuning van onderwijsorganisaties en kinderopvangorganisaties die samen een voorziening vormen waarin onderwijs, kinderdagverblijf, buitenschoolse opvang, peuterspeelzaal en welzijnsactiviteiten voor kinderen zijn samengevoegd. Dit kan zijn middels IKC’s maar soms ook op bestuursniveau waarin in een holdingstructuur een Onderwijsorganisatie en Kinderopvangorganisatie zijn samengevoegd.
Gezien de aanvullende vraag naar ondersteuning via specifieke kinderopvang software en personeelsplanning is Confina een partnership aangegaan met de software partners van KOVnet en Tactiplan. Hiermee kunnen we Onderwijs- en Kinderopvangorganisaties nog meer ondersteunen en ontzorgen om de administratieve werkdruk te verminderen met gebruik van geautomatiseerde processen via digitale koppelingen, automatische workflows en specifieke app’s.
Wilt u meer weten hoe Confina uw organisatie kan ondersteunen? Neem dan contact op met Shanna Brandsma via 0512-380709. Wij vertellen u graag vrijbllijvend over onze oplossingen. Goed geregeld toch?
Voor meer informatie zie:
kovnet.nl
tactiplan.nl
Confina Academy
Eigenrisicodrager WGA en/of ziektewet
Het nieuwe inloggen via Visma-Raet
Zoals al eerder aangekondigd is Visma-Raet dit jaar overgegaan naar het Nieuwe inloggen. Inmiddels is deze transitie voltooid en zijn alle accounts overgezet. U kunt daarom niet langer meer inloggen via de oude manier met alleen een wachtwoord en gebruikersnaam (de oude omgeving wordt uiterlijk 1 november 2020 afgesloten).Per heden is er een extra beveiligingsstap toegevoegd in het inloggen en wordt naast uw zelfgekozen gebruikersnaam en zelfgekozen wachtwoord een 2e toegangscode gevraagd. Deze 2e code wordt gegenereerd via de PingID-app op bijvoorbeeld uw mobiele telefoon (gratis te downloaden via de appstore).
De minimale systeemvereisten voor gebruik van de PingID zijn:
voor Android: Android 6 (release in oktober 2015)
voor iOS: iOS 11 (release in september 2017)
Indien u voor uw inlog geen gebruik kunt maken van een telefoon dan kunt u de Pingid ook downloaden voor IOS (Apple) of Windowssoftware op een Tablet of een PC. Zie: https://www.pingidentity.com/en/resources/downloads/pingid.html
Voor degenen die willen ervaren hoe het Nieuwe inloggen werkt en hoe de app geïnstalleerd moet worden hierbij een instructiefilmpje.
Het inloggen werkt als volgt:
Stap 1: U logt in via de Confina website en klikt rechsboven op knop Inloggen (https://confina.nl/login/)
Stap 2: U kiest daarna de knop Visma-Raet Nieuwe Inloggen 2 factor Authenticatie (https://youforce.raet.com/yf-login/ )
Stap 3: U vult uw gebruikersnaam en wachtwoord in en klikt op ‘login’
Stap 4: U opent de PingID-app en daar ontvangt u de code en voert deze in
Daarna bent u ingelogd in een extra beveiligde omgeving en kunt u uw gegevens inzien.
Indien u problemen ondervind met het activeren van uw account, gebruik van PingID-App of inloggen dan kunt u contact opnemen met Fokke Reitsma. Hij is te bereiken via applicatiebeheer@confina.nl of 0512-380709
Zie voor verdere ontwikkelingen ook ons nieuwsitem op onze website.
Geboorteverlof voor partners
Vanaf 1 juli 2020 is er nog een aanvullend geboorteverlof bij. Geboorteverlof wordt ook wel kraamverlof, vaderschapsverlof of partnerverlof genoemd.
Geboorteverlof: 1 keer 1 week vrij
Sinds 1 januari 2019 krijgen partners eenmaal het aantal werkuren per week aan geboorteverlof. Werkt de partner bijvoorbeeld 5 dagen 6 uur per dag? Dan krijgt hij of zij 30 uur verlof: 5 x 6 werkuren. De werkgever betaalt het loon tijdens dit verlof volledig door. De werknemer kan de verlofdagen van het geboorteverlof naar eigen inzicht opnemen. Maar moet dit wel doen binnen 4 weken na de geboorte van het kind.
Aanvullend geboorteverlof vanaf 1 juli 2020: 5 weken
Per 1 juli 2020 kunnen partners maximaal 5 weken (5 keer het aantal werkuren per week) aanvullend geboorteverlof opnemen. Tijdens het verlof krijgt de partner geen salaris, maar een uitkering van het UWV. Partners hebben recht op aanvullend geboorteverlof als het kind op of ná 1 juli 2020 geboren wordt. Zij moeten het aanvullend geboorteverlof opnemen binnen 6 maanden na de geboorte van het kind. En zij moeten eerst het geboorteverlof van 1 week hebben opgenomen.
Opbouw vakantiedagen en pensioen
Het aanvullend verlof heeft geen invloed op de opbouw van (wettelijk minimum) vakantiedagen en vakantiegeld. Het kan zijn dat het aanvullend verlof wel invloed heeft op de bovenwettelijke opbouw. Hierover staan vaak afspraken in de cao en de arbeidsovereenkomst.
Pensioenafspraken zijn niet in de wet opgenomen. Werkgever, werknemer en pensioenuitvoerder maken samen afspraken over de opbouw van het pensioen tijdens het verlof.
UWV-uitkering tijdens aanvullend geboorteverlof
Tijdens het verlof krijgen werknemers een uitkering van het UWV. Deze uitkering is maximaal 70% van hun dagloon (en maximaal 70% van het maximumdagloon). De werkgevers vragen de uitkering aan bij het UWV en betalen de werknemers uit.
Onze nieuwe collega’s:
Applicatiebeheer
“Mijn naam is Fokke Reitsma en sinds 1 september werk ik bij Confina als Junior Functioneel Applicatiebeheer. Hiervoor werkte ik 10 maanden voor de Antonius Zorggroep in Sneek en ben ik vanuit de rol projectmedewerker doorgegroeid richting het functioneel beheer. In die hoedanigheid heb ik veel kennis opgedaan van AFAS. Bij Confina ga ik mijn horizon verbreden met de pakketten Visma Raet en het toekomstige Visma.net. Met 25 jaar ben ik de jongste medewerker van Confina.”
T : 0512-380709
E: applicatiebeheer@confina.nl of fokke.reitsma@confina.nl
Personeels- en salarisadministratie
Vanaf 7 september is Marijke de Jong-Bosma bij ons gestart op de personeels- en salarisadministratie. Zij heeft reeds werkervaring als Medewerker Personeels- en Salarisadministratie bij een onderwijs instelling opgedaan en heeft ervaring met RAET software. Bij Confina zal Marijke haar kennis intern inzetten voor diverse opdrachtgevers.
“Ik ben Marijke de Jong-Bosma, woon met mijn man in Stiens, en werk sinds 7 september bij Confina als medewerkster personeels- en salarisadministratie. Ik heb twee jaar ervaring in een vergelijkbare functie bij CVO-NF te Leeuwarden. Ik ben blij met deze overstap omdat ik me hier verder kan ontwikkelen. Confina heeft een groep fijne medewerkers, waarbij ik me meteen thuis voel. Samen klaren we uw klus.”
T: 0512-380709
E: marijke@confina.nl
Confina Flex (detachering, interim en vervanging)
“Ik ben Shanna Brandsma-Arts, 32 jaar oud en ik woon samen met mijn gezin in het mooie Friese Boornbergum. Ik heb ruim 9 jaar ervaring in de arbeidsbemiddeling en commercie. Vanaf 1 januari ben ik in dienst bij Confina als Accountmanager voor de afdeling Confina Flex. Inmiddels ben ik alweer 8 maanden in dienst van deze leuke, enthousiaste en toegewijde club en ik heb het ontzettend naar mijn zin! Ik hou net als mijn collega’s van snel schakelen en een open en eerlijke communicatie. Ik ben toegewijd en luister graag naar uw wensen voor de passende professional binnen uw organisatie.
Confina Flex heeft een team aan uiteenlopende professionals op het gebied van HRM, personeels- en salarisadministratie, financiële administratie en applicatiebeheer beschikbaar om u van dienst te zijn. Mocht u op zoek zijn naar een professional (interim of detachering) om de werkdruk van uw team te verminderen en hun lucht en ruimte te geven? Neem dan contact met mij op en ik ga graag met u in gesprek.”
U kunt haar bereiken op maandag, woensdag en donderdag op:
M: 06-30450126
T : 0512-380709
E: shanna@confina.nl
Confina dienstverlening en netwerk,
“Goed geregeld!”
Voor velen is reeds bekend welke dienstverlening Confina kan bieden, welke software gebruikt kan worden en welke branches Confina ontzorgt. In onze nieuwste brochure kunt u nog even de meest actuele oplossingen nalezen. Als u ondersteuning nodig heeft staan wij u graag te woord. Goed geregeld toch?Download onze brochure hier